tiistai 26. kesäkuuta 2012

Pikkis kotona.

Sunnuntaina 24.6 haettiin Ainon kanssa Pikkis kotiin Hattulasta. Eläinlääkäri tarkasti tamman vielä ennen kotiin lähtöä, että onko ovuloinut ja olihan se.
Matka kotiinpäin sujui niin rauhallisesti, että välillä piti kuulostella, että onko meillä kopissa vielä hevosta. :)

Kotipihassa Pikkis vain katseli ympärilleen niin että piti oikein kysäistä, että "oletko joskus ollut täällä"? :D
Pikkis kerkesi olla Hattulan reissulla melkein kuukauden.
Heinäkuun toisella viikolla on tiineystarkastus ja jos ei vieläkään ole kantava, niin ei siinä muu auta kun nokka kohti Hattulaa.

Pikkuajatus ja Murron Valo tutustuvat



perjantai 15. kesäkuuta 2012

Kaverit.

Poikaleiriläiset ovat ystävystyneet ja kulkevat (ja syövät) laitumella usein kylki kyljessä. Eilen pojat pääsivät alalaitumelle, kun tarkistettiin aidat ja vaihdettiin muutama tolppa lahonneiden tilalle.
Vähän revittelivät uudelle laitumelle päästyään, mutta loppujen lopuksi oli aika laimeeta menoa. :D
Pörri-rouva on rauhoittunut, eikä jaksa enää vouhkata poikansa perään.

Pikkiksestä tuli tieto, että ei ollut tarkastuksessa kantava, joten homma jatkuu siellä päässä. Pikkis on kuulemma tosi kova Unskin (A.T. Unikuva) perään, mutta ihmekös tuo kun olivat lapsuudessa puolisen vuotta toistensa kavereina. Pikkis rakasti jo silloin kovasti Unskia. :D

Martti ja Valtsu

Poikien laidunkatos

Valtsu

keskiviikko 6. kesäkuuta 2012

Poikaleirillä.

Eilen 5.6 oli vihdoin se päivä esissä, kun Martti Hertanpoika saapui Valtsun laidunkaveriksi. Tätä ennen oli viety Uninuttu Virkun kaveriksi Sadun tallille ja sitten paluupostissa tuotiin Martti Hepomäkeen.
Aluksi pojat vähän ottivat yhteen ja Valtsu jopa puri Marttia niin, että Martti suorastaan huusi. Aikansa painittuaan alkoivat rauhoittua ja aukaisin laitumen portin, jolloin pojat rupesivat syömään heinää. Valtsun emä Pörri oli todella huolestunut toisella puolella aitaa, koska joutui eroon pojastaan periaatteessa ensimmäistä kertaa.
Toisaalta....eiköhän se ole jo aikakin, kun Valtsukin täyttää ihan kohta 1-vuotta. :)
Hyvin näyttäisi pojilla sujuvan, mitä Valtsu nyt välillä haikailee maitokauppaan. ;)

Poikaleiriläiset (© Satu Vento)

tiistai 29. toukokuuta 2012

Pikkis sulhasen luona.

Pikkuajatus matkusti sunnuntaina Hattulaan tapaamaan sulhastaan Murron Valoa. Perillä Pikkis pääsi heti Valon viereen tarhaan ja kiinnostus oli ilmiselvästi molemminpuolista. :)
Pikkis on jo astutettu kertaalleen sunnuntaina ja tänään ilmeisesti astutetaan toisen kerran.
Pitkän matkan takia Pikkis jää Hattulaan Välimäen tilalle ensimmäiseen tiineystarkastukseen asti ja jos on tiine, niin haetaan kotia ja jos ei niin eikun uutta putkeen. :D

Murron Valo (© Eija Hirvi-Talka)



































































































































































keskiviikko 2. toukokuuta 2012

Kenttään tutustumista.

Oripoika Valtsu on jo käynyt tutustumassa ratsastuskenttään. Ensimmäisellä kerralla vain kuopi hiekkaa ja viskoi päätään, mutta seuraavana päivänä nuorimies ymmärsi, että narun päässä voi ravata ja laukatakin. Tosin sitten siihen samaan syssyyn yritti myös poistua paikalta. :D

Siitä tulikin mieleen isosisko Pikkis, joka myös samanikäisenä yritti lähteä kentältä, kun sai tarpeekseen. :)


perjantai 27. huhtikuuta 2012

Pikkuajatuksen sulhanen.

Löytyihän se sulho Pikkuajatukselle pienen pähkäilyn jälkeen. Valinnoissa oli mukana vain pienikokoiset R-suunnan oriit, joista valitsimme Susannan kanssa kaksi mielestämme sopivinta. Nämä olivat Murron Valo ja Voiveikko . Näistä kahdesta sitten valitsimme sulho ykköseksi Murron Valon ja Voiveikko jäi varalle. :)

Pikkis matkustaa Valon luo kesäkuun puolella ja viipyy niin kauan, kunnes on todettu tiineeksi. Matkaa tulee sen verran Etelä-Karjalasta Hämeeseen, ettei kannata kuskata edestakaisin huvin vuoksi.


perjantai 20. huhtikuuta 2012

Uuteen kotiin.

Pikkunäppärä matkusti tänään uuteen kotiin Pohjois-Karjalaan. Haikealta tuntui laittaa "lapsi" maailmalle,mutta sitä vartenhan noita varsoja on tullut teetettyä, että niistä olisi iloa muillekin. :)
Reippaasti oli Näpy matkustanut ja asettunut hyvin uuteen kotiin ja uusia tallikavereitakin saanut.
Kesällä pitää tehdä maakuntamatkailukierros ja käydä tervehtimässä pikkutammaa. :)

Kaikkea hyvää Pikkunäppärälle ja uudelle omistajalle Hannelelle!